سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایسه فرش 1200 شانه و فانتزی

یکی از جدیدترین انواع فرش ماشینی فرش 1200 شانه است . این فرش برای اولین بار در سال 1394 در شهر کاشان بافته شد . زیبایی و ظرافت این فرش باعث شده است که در بین مردم با عنوان فرش دستباف گونه شناخته شود و در آن از طرح های سنتی و بومی ایرانی استفاده می شود و برای افرادی که به این طرح ها علاقه دارند بسیار مناسب است .

 

فرش های فانتزی هم از فرش های جدید هستند که دارای بافت و طرح های متفاوت از فرش های سنتی ایران هستند . فرش شگی ، شنل ، گبه ، سه بعدی ، پرز بلند و غیره در دسته فرش های فانتزی قرار می گیرند که به عنوان فرش مدرن یا لوکس هم شناخته می شوند .

 

طرح و رنگ های فرش فانتزی این امکان را فراهم می کند که این نوع فرش ها برای دکوراسیون های امروزی و مدرن مناسب باشند . معمولا این فرش ها دارای طرح های ساده هستند و در آن ها از رنگ های متنوع استفاده شده است به همین دلیل دارای طرح های تکراری و یکسان نیستند .

 

برای قسمت هایی از منزل که دکوراسیون ساده ای دارند مانند اتاق خواب ، آشپزخانه و اتاق کودک استفاده از فرش فانتزی باعث می شود بین اجزای مختلف منزل هماهنگی ایجاد شود .

 

تفاوت فرش 1200 شانه و فانتزی

 

فرش فانتزی همانطور که گفتیم شامل فرش های شنل ، شگی ، گبه و سه بعدی است که دارای بافت ، ظاهر ، کیفیت و قیمت های بسیار متفاوتی نسبت به فرش های معمولی هستند و معمولا در ابعاد کوچک بافته می شوند ، دارای وزن کم هستند و در آن ها از رنگ های شاد استفاده شده است .

 

فرش شگی که با عنوان فرش پرز بلند هم شناخته می شود به صورت 320 شانه با تراکم 700 با استفاده از دستگاه شونهر بافته می شود و جنس نخ خاب آن پلی استر است .

 

فرش گبه دارای تراکم عرضی 330 و تراکم طولی 900 است که در 8 رنگ متنوع با استفاده از دستگاه شونهر بافته می شود . نخ خاب این فرش فانتزی از جنس پلی استر پنبه است .

 

فرش سه بعدی به فرش هایی گفته می شود که طرح آن ها سه بعدی است یا دارای نقشه برجسته هستند . این فرش دارای تراکم عرضی 500 و تراکم طولی 1000 است و با استفاده از 8 رنگ متنوع با دستگاه شونهر بافته می شود . نخ خاب این فرش از جنس پلی استر BCF است .

 

فرش شنل 400 شانه است و با تراکم 960 و نخ پلی استر در دستگاه شونهر بافته می شود .

 

فرش های 1200 شانه دارای تراکم 3600 هستند و در آن از طرح های سنتی استفاده می شود . جنس نخ خاب این فرش ها ترک یا آکریلیک دو بار هیت ست شده است و با دستگاه HCI بافته می شوند .

 

این تفاوت ها در بافت و کیفیت باعث می شود که تفاوت قیمت این فرش ها بسیار زیاد باشد .

 

 

این مطلب را هم توصیه می کنیم که حتما بخوانید :

 

فروشگاه فرش 1200 شانه