سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درآمدی بر فرش 1200 شانه

بافت فرش دستباف در ایران قدمت بسیار زیادی دارد اما اولین فرش های ماشینی در دهه 50 در ایران بافته شدند . یعنی استفاده از دستگاه و ماشین آلات فرش بافی حدود 50 سال است که در ایران رواج یافته و رشد زیادی داشته است . با گسترش و پیشرفت ابزار های بافت فرش ماشینی انواع مختلفی از فرش تولید شده است .

 

فرش 1200 شانه یکی از انواع جدید فرش ماشینی است که اولین بار در سال 1394 با استفاده از پیشرفته ترین فناوری های دنیا در حوزه فرش ماشینی تولید شده است و دارای ابعاد 6 و 9 متری بوده است که بافت آن در شهر کاشان انجام شده است .

 

فرش 1200 شانه با اینکه مدت کوتاهی است به بازار فرش ماشینی راه پیدا کرده است توانسته است جایگاه مناسبی در داخل و خارج از کشور پیدا کند و نیاز های داخلی فرش را تامین می کند و به کشور های مختلفی از جهان صادر می شود .

 

طرح و رنگ های بسیار متنوع فرش 1200 شانه و ابعاد مختلف آن ، این امکان را فراهم می کند که در مکان های مختلف مانند منازل ، ادارات ، کاخ ها و غیره استفاده شوند و فضایی شیک را ایجاد کنند .

 

فرش 1200 شانه

همانطور که گفته شد با اینکه مدت زیادی از تولید فرش 1200 شانه نمی گذرد در بین مردم رایج شده است . زیبایی این فرش مهم ترین عاملی است باعث افزایش فروش آن شده است و در بین مصرف کنندگان محبوبیت دارد .

 

فرش 1200 شانه دارای تراکم 3600 است یعنی در یک متر از عرض فرش 1200 گره یا ریشه وجود دارد و در یک متر از طول آن 3600 گره یا ریشه بافته شده است . تراکم زیاد این فرش ها باعث می شودکه بافت آن ها با استفاده از نخ های ظریف انجام شود این عامل باعث می شود که فرش ریز بافت باشد . فرش ریز بافت به فرش های دستباف شباهت دارد .

 

فرش های دستباف دارای ظاهر بسیار زیبایی هستند اما به دلیل سخت بودن بافتشان دارای قیمت زیادی هستند . فرش 1200 شانه از نظر ظاهر و زیبایی شباهت زیادی به فرش های دستباف دارد و می تواند با قیمت مناسب تر جایگزین فرش دستباف شود .

 

فرش 1200 شانه دارای تعداد 8 رنگ است یعنی در زمینه فرش از 8 رنگ متنوع استفاده شده است . نخ خاب در فرش های با کیفیت ، اکریلیک هیت ست است که با استفاده از دستگاه های HCI بافته می شوند .